Home

nasilnevrotikhanimoldum

Bir farmakologdan daha uzağa işeyebilir miyim bilmiyorum ama antidepresanlar konusunda fahri doktora sahibi olacak kadar kullanmışlığım var. Teşhisler her zevke hitap eden cinsten; depresif nevroz, major depresyon, obsesif kompülsif bozukluk, panik atak…

Aslında konuşarak çözebilir miydim bilmiyordum ama devlet hastanelerinde o kalabalıkta içeri girmenle reçetenin eline tutuşturulup postalanman bir oluyor genelde. Ve tabii ki şeker gibi dağıtılan antidepresanlar benim de burnuma dayandı. Bu rengârenk, sevimli yasal uyuşturucularla ilişkim 5-6 yıl önce başladı. Denedim, yaşadım, bıraktım, yenisiyle tanıştım, “ilişki tıkandı,  ara verelim” dedim, devam ettim, geçen sene ise tamamen terk ettim. Bir kaçıyla ilgili başımdan geçenleri ve etkilerini paylaşmak istedim.

1213089438prozac0226

Ondan sadece mutluluk istemiştim – Prozac

Prozac “mutluluk hapı” olarak geçer, duymuşsunuzdur.Bu yüzden hala trendy bir antidepresan. Hem hapı, hem şurubu bulunmakta. Aldığım eczane çalışanı (eczacı demeye dilim varmadı) “aay sana da mı prozac tavsite ettileer, biz dün Gülnihal’le denedik gül gül öldük burda vallaa!” diye övgüler eşliğinde bana verdi. Bir kaç hafta denedim, bende bir etki göstermedi. Üstelik de kadınlar kulübünde, ekşisözlükte şurda burda yorumlara bakıp “ulan millet uçuyor, kafalardan kafalara  koşuyor bende niye bişey olmuyor” diye daha da öfkelenip bunalıma girdim.

Zedprex_20mg_Kapsul

Aklımı aldı ama güven sorunum vardı- Zedprex

Üniversitedeyken yine devlet hastanesinde bir psikiyatriste gittim. Yine notlar alındı, yine ilaç yazıldı, bu kez Zedprex. Bunu da 3 hafta gibi bir dönem kullanıp  yarım bıraktığımdan dolayı yorum yapmam ne kadar doğru olur bilemem ama oda arkadaşım Yeliz’in hakkımdaki yorumunu paylaşmak isterim; Sana noldu, kafan basmıyor?

Neden bunu söyledi derseniz, Esenler Otogar’da yan yana iki otobüsten sağdakine bagajımı verip soldakine bindim, bir güzel yerime yerleştim, dışarıdan ağzı açık bana bakan Yeliz’e de “Eee hadi binsene” diye işaret ettim. Vizelere az kala yaşadığım bu olaydan sonra, sınavlardaki halim ne olur diye düşününce güvenemedim ve Zedprex’le vedalaştım.

seroquel

Tek Gecelik ilişkim; çarpıcıydı ama bağlanmaktan korktum – Seroquel

Zedprex’i kullandığım dönemlerdi sanırım, halama gitmem gerekti. 1-2 gün kalmayı beklerken misafirliğim 3-4 güne çıkınca yanıma yeterli hap almadığım için gitmem gerektiğini söylediğimde “Saçmalama bi ilaç için gidilir mi, burda Emrah’ın antidepresanları var biliyorsun” dedi halam. “Emin misin, aynı mı etkisi, bana daha ağır gelmesin” dedim başıma geleceği bilirmişim gibi, “Kırar, çeyreğini veririm” dedi. Seroquel’le tanışmam işte bu çeyrek dozla oldu. Akşam eniştemin düzenlemem için bana verdiği metni yazmaya, evin altındaki internet kafaye indim. Ne kadar zaman geçti bilmiyorum, sıçrayarak uyandığımda sandalyeden yana doğru kaymış, 90 derecelik açıyla duruyordum. Yere düşmeme 1 saniye kalmıştı! Ordan nasıl kalktım, eve nasıl geldim son gücümle bilmiyorum; “Hala bana bişey oldu ben yatıyhsszzZZZ” diye kendimi ilk bulduğum kanepeye bıraktım.

5 saat uyumuşum… Çok da dinç uyamadığımı söylememe gerek yok herhalde. Ancak çok büyük bir acı, bir sinir krizi falan geçirmedikten sonra Seroquel’i bir daha kullanacağımı zannetmiyorum.

wds_cipralex20mg28tabİlk uzun süreli ilişkim- Cipralex

İyi hatırlıyorum, sıkıntılı bir iş dönemiydi. Mutsuzdum, stresliydim, ne yapacağımı bilmez halde Gayrettepe’den Mecidiyeköy’e doğru yürürken meydanda birden durdum. Kafamın içerisinde bir ses: “eve gidemiycem…” Ve bu ses bana ait değil. Nefesim hızlandı, sırtımdan ter boşanır gibi oldu, iş çıkışı hızla her yöne koşturan koyu takım elbiseli insanlar sağımdan solumdan geçerken onları böcekmiş gibi hayal ettim… “Metrobüse binemiycem, çok kalabalık… Kaldım burda”  Yine o ses! Durum 1 dakika kadar sürdü, ertesi gün çalıştığım yere dünya tatlısı bir psikolog geldi, Reyhan Algül. Dedim ki size bir şey sorma istiyorum, sadece bir olay anlatacağım bana aklımı kaçırmış mıyım onu söyleyin yeter!” Reyhan hanımla tanışmam ve bir buçuk yıl boyunca danışanı olmam bu şekilde oldu. Psikiyatristimse  bana Cipralex reçetesi yazdı. 20 mg kullandım 2 yıl kadar.  Evet gevşetti, sakinleştirdi ama çok uyuttu, hafızamda yakın dönem anılarım bile hala flu.

Bu arada psikiyatristimle sadece 3 kez görüştüm çünkü iyi dinlenmediğimi düşündüm. Bir de bana yazdığı konsantrasyon arttırıcı başka bir ilacı nöroloğa yazdırmak için gittiğimde “bu ilaç cipralexle kötü etkileşime girebilir, yazamam” dediği için tamamen bıraktım. Doğru bir karar mıydı, tartışılır.

Sonrasında kendi kendime ilacı yarıma, çeyreğe düşürüp bir kaç ayda bırakmam gereken ilacı 3 haftada bünyemden saf dışı edince yaşadığım şey, yoksunluk krizinden halliceydi. Geceleri olmayan sesler duydum, uyuyamadım, ensemden elektroşok yemiş gibi oldum, terler boşanıyor zannederken buz gibiydim vesaire.. Neyse ki atlattım.

Şimdi problemlerimi tamamen geride mi bıraktım? Yoo..  Ama yolumu değiştirdim. Kendimi legal ya da illegal olarak uyuşturmadan, zaman zaman koçluk yardımı alıyorum, psikolojiyle ilgili elime geçen her şeyi okumaya çalışıyorum. Yoga ve pilates yapıyorum (zaman zaman üşengeçliğime yenilip kocaman aralar versem de :)

Son olarak Antidepresan kullanıcılarına subjektif bir değerlendirme yapmak isterim. O ilaçları kullandığın sürece dünyayı gerçekliğin dışında görüyorsun. Ve her ilacın getirisi olduğu kadar götürüsü de var, sonuçta hiç biri doğal değil kimyasal. O yüzden özellikle benim gibi sinir ve obsesyon sahibi idiysen, eskiden sinirlendiğin ama ilaçtan sonra sinirlenmediğin durumlara bakış açında ne fark var? Ne düşünerek sakinleşebiliyorsun, ya da üzülüp ağlama krizlerine girerken ilaçtan sonra neden ağlamadın, sakin karşıladın? Kendinizi nasıl teskin edebildin, onlara odakla, hatırla. Ancak böyle değişim yaşarsın.

Bir de bonus olarak, anlık çözüm önerim olacak;

toblerone-dark-3Valla geyik değil. Bir parça bitter çikolata sana kilo da aldırmaz, beyninden seratoninler vücuduna hücum etmeye başlar.  Üstelik nöronlarının da çikolataya ihtiyacı var!

 

Not: Burada yazılanlar tamamen kendi fikirlerimdir. Kimseye ilaç, tedavi tavsiye etmek gibi bir niyetim yoktur. Her ilacın her bünyeye etkisi yan etkisi farklıdır. Bununla ilgili çok fazla yorum geliyor, belirtmek isterim ki, bazı kamu sağlığı kuruluşlarının, üniversitelerin ve belediyelerin ücretsiz psikolog  ve psikiyatrist hizmeti var. Bulunduğunuz yerde mutlaka araştırın.

About these ads

9 thoughts on “Antidepresanlarla düzeyli ilişkilerim veya nasıl Nevrotikhanım oldum?

  1. Geri bildirim: Enerji temizliği deneyimim veya yüksek benliğimle nasıl samimi oldum? | Nevrotik Hanım

    • Sanırım yapılacak en iyi şey ilaçsız bulunabilecek çözümler. Öncelikle psikolojik destek almak işe yarayabilir diye düşünüyorum, sonra her gün yürümek. Sporun her türlüsü mutluluk hormonunu arttırır. Devletin,belediyelerin sağlık kuruluşlarında psikologlar ücretsiz seans yapıyorlar. Diğer kişisel gelişimle ilgili yazıları da okursanız sanırım oralarda da bulabilirsiniz kendinize uygun öneriler. Sevgiler.

    • Hayır dökmedi ama çok kısa süre kullandım. Belki uzun dönemde dökebilirdi. Böyle bir sonucu olduysa doktora gidip ilacın değiştirilmesi daha doğru olur kanımca.

      • Ne kadar zaman kullandiniz peki ben bir ay kadar kullandim sacimin yapisini degiatirdi ve doktu

  2. Eşim, ilk psikolog görüşmesinin akabinde zedprex kullanmaya başladı. Sizin bu ilaçla ilgili yorumunuzu görünce, tedirgin oldum:) Bana önereceğiniz bir şey olabilir mi?

    • Sanıyorum ilacı psikolog tavsiyesiyle değil kendisi almıştır. Psikiyatristin reçetelediği ilaç kullanılmalı. Naçizane tavsiyem doktor kontrolünde günlük hayatını aksatmayacak bir tanesini bulana kadar denemesi olur. Bana cipralex diğerlerinden daha soft gelmişti, bir başkasının bünyesine dokunabilir. Malesef deneyimleyerek kendimize uygun ilacı bulabiliriz ancak. Geçmiş olsun size de.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logo

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook photo

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ photo

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s