“Kitaplarla kişisel gelişilir mi?” vs. “Wayne Cook Duruşu”

Kişisel Gelişim son derece moda bir konu olduğundan herkes bu konuda bir şeyler yazdı, “Nasıl işinizi büyütürsünüz” “mucize diyetle forma girin” “kolayca zengin olmak hayal değil” türü yazılar interneti , kitaplar rafları doldururken aslında bana sorarsan-ki yeterince kişisel gelişim yazısı/kitabı okuduğumu düşünüyorum- çoğu kirlilik.

Yeni Başlayanlar için Aykut Oğut stayla Kuantum Olumlama 

Aykut Oğut’un Dharma Yayınları’ndan çıkan Evrenden Torpilim Var adlı kitabıyla başlayan furyaya epeyce yazar katıldı. Okudum ve bence kitap Amerika’yı yeniden keşfetmiyor, çok özel bir bilgi vermiyordu ama inanılmaz ilgi gördü. Sonrasında Ayna kapaklı kitap ve son olarak da eşi Esra Oğut’la birlikte yazdıkları “Bu Egoları Şişirsek de mi Saklasak” çıktı.

aykuttesraa

İşin enteresan yanı, iyi oyuncu, Amerika’da Hollywood stüdyolarında dublaj yapan, en iyi erkek oyuncu ödülü alan biri olarak anlatıyor kendisini ama  hakkında imdb’de dahi pek bilgi bulamadım. Yazar kimliği çok daha ön planda. Bir de Ay-Ra şehri adında, kişisel gelişim siteleri var kendilerinin, ki o da danışmanlık ücretleri gibi (bana göre) epey tuzlu bir kayıt ücreti karşılığı hizmet veriyor.

Kitaplarında  kuantumu, olumlamaları vs çok yüzeysel anlattığını düşünsem de yazılarının en iyi kısmı, yaşı, eğitim seviyesi ne olursa olsun herkesin anlayabileceği bir dil kullanması, basite indirgemesi benim de hoşuma gitti. Zira kuantuma ilgi duymayan insanlar için başlangıç seviyesi işlevi görmüş. Doğrudan çift yarık deneyi, Schrödinger’in kedisi, paralel evrenler dese kimse ilgilenmezdi.

Darel Rutherford’dan “Çözüm Olmak”

Aykut Oğut’un “hocam” diye bahsettiği Darel Rutherford’un kitabı olan “Çözüm olmak”ı inceleme fırsatım oldu. Daha ayakları yere basan bir kitap gibi geldi bana.

cozum-olmak

Kitabı, bir D&R’da inceleme, bir kaç sayfasını okuma fırsatım oldu. Örneklemeleri, yol gösterme şekli hoşuma gitti. Türkiye’de de istediğinden âlâ bir PR fırsatı elde etti öğrencileri sayesinde.

Kızıl ve sempatik beyin formatçısı; M. Barış Muslu “Yıka Beynini”

Kitabı bu sene aldım ama aylardır bitmedi, bana biraz zor geldi galiba. Bu işler sabır işi. Neuroformat/Nöroformat önerisiyle karşımıza çıkan kitap, Amerika’da NLP eğitimi almış ve kendi sistemiyle beynimizi formatlayarak inanılmaz değişimler yaşayacağımızı iddia ediyor. İçinde gerçekten ilgini çekebilecek bir şeyler bulacağına eminim.

“Kocama dün nerdeydin diye sorayım bakalım, sola mı bakacak sağa mı?” Kitabın amacı tabi ki yalan yakalamaya çalışmayı öğretmek değil.  Okuru daha çok sağ taraf, tasarlama kısmı ilgilendirmeli. amacımız değişmek. Kim olduğunu, ne olduğunu ya da olacağını tasarladıktan sonra “olmak” mümkündür der kitap.

Wayne Cook duruşu da beni şaşırtan bilgilerden biriydi. Denedim fakat dikkatimi mi veremiyorum desem, yoksa komik mi geliyor bilmiyorum, tam kullanamadım bu duruşu amaca yönelik.

waynecookdurusu

Hanım kızımız yoga falan yapmıyor, Bu çaprazlama duruş, disleksi ve kekemelik tedavisinde kullanılıyor. Ellerini ve ayaklarını çaprazlama tutarak yapacağın olumlamaların daha etkili olabileceği söyleniyor. Bu duruşun amacı, Corpus Callosum‘unu harekete geçirmek. İngilizcen yoksa bile izlemeni tavsiye ederim, bir fikir verebilir;

Bu ve bunun gibi daha bir çok bilgiyi kitapta bulman mümkün. Bence piyasadaki elle tutulur bir şeyler anlatan, hayal dünyası yerine bilimsellik içeren bir kaç kitaptan biri budur. Yani okuma sırasında sondan başla.

PS: WAYNE COOK duruşuna epeyce ilgi var gördüğüm kadarıyla. Eğer duruşun nasıl yapıldığıyla ilgili görüntülü ve daha açıklayıcı bilgi almak istersen, bu yazımdaki Nil Gün videosunu izle, isim olarak bahsetmiyor ama üstteki fotoğrafa benzer hareketi göreceksin. ilk videoda 01:04:00 te ve 01:10:00da değişik versiyonlarını  bulacaksın.

Bir Cevap Yazın

