Madrid Seyahatim vol 1 vs vize düellosu

tepedenmaddrid

Sıkı bir “ucuz bilet takipçisi” arkadaşım, kahvecide otururken “saat 12’yi geçmeden eve gidelim” dedi. Dedim ki “hayırdır?” “Türk Hava Yolları’nın kampanyası var Avrupa şehirlerinde vergiler dahil gidiş dönüş 99 Euro’ya Paris’e bilet alacağım ve bugün son gün” Oradan nasıl hızlı kalktım da eve gittim çok flu hatırlıyorum, gözüm döndü açıkçası. Kaldı ki sonrasında bu fiyata gittik dediğimde bir çok kişi de inanmadı.

Aklımdaki şehirler, kalacak yerimin olacağı şehirlerdi. Milano veya Madrid. Zira lokasyonda bulunan bir arkadaş hem tasarruf sağlayıp hem de kısıtlı zamanda tatmin edici bir gezi planı da yapıyor.) Az sürem kaldığı için sosyal ağlardan iki arkadaşla da iletişime geçtim ve Madrid’deki Miraç’tan cevap alınca ona uygun tarihleri belirledik. Kendi kredi kartımı kullanamadığım için arkadaşımı aradım ve ondan rica ettim. Ona da durumdan bahsedince “Ben de bir süredir İspanya’ya gitmek için fırsat kolluyorum bir bilet de bana al” deyince yalnız kalmayacağıma da ekstra sevinerek saldırdım siteye. Biletlerimizi ve benimle gelecek olan arkadaşımın hostelini de booking’den ayarladıktan sonra iş vize almaya geldi. Bilenler bilir, “Öğrenci vizesi” kadar kulağa hoş gelen başka bişey yoktur. Normal turistik vizede özellikle biz medya çalışanlarının çoğu, patronlar tarafından sigortaya pek layık görülmediğimiz için öğrenci belgesiyle tüm işleri halledebilmek gerçekten güzel oluyor. Bu arada İspanya Konsolosluğu, Harbiye’de bulunan bir aracı firmaya vermiş vize işini.

Oradan randevu aldım ve fakat ilk aksilik beni bulmakta gecikmedi.

Açıköğretim fakültesi kayıt yenileme döneminde efendim, öğrenci belgesini gelecek pazartesiden önce alamazsınız. Ee acil işi olan ne olacak? Bekleyecek. Haydii, vize randevumu iptal ettim. yeni vize randevusunu pazartesiden bir kaç gün sonraya aldım, yine düştüm aöf büro yollarına, bu kez de sistem bir türlü kendine gelemediğinden belgeyi veremeyeceklerini söyledim. “E bari bir numara verin de boşuna gidip gelmeyeyim” dediğimde 444 10 26 numaralı call center hattına yönlendirildim. Sürpriiiz! bu hatta 7/24 hiç bir türlü ulaşamıyorsun. Açıköğretim Bahçelievler numarası? sabah 9dan akşam 5’e kadar full meşgul (ya da açık bırakılmış!) Eskişehir Anadolu Üniversitesi öğrenci işleri de durumla ilgilenmeyince hızımı alamayıp Beşiktaş’tı, Aksaray’dı tüm İstanbul numaralarından da aynı meşgul tonunu aldıktan sonra Ege bölgesine, Karadeniz’e  ulaştım ve hatırladığım kadarıyla bir Adıyaman’daki bir de Gümüşhane AÖF bürosundaki kişiyle konuşup sistemin hala düzelmediği bilgisini alabildim. Tam artık umudumu vizeden de kesmişken şaşırtıcı şekilde sistem düzeldi ve öğrenci belgesini alabildim, biyometrik fotoğraf için de çılgın kazıklar atan fotoğrafçılar yerine küçük mahalle arasında bir fotoğrafçı buldum ama onda da cemaatçilere özgü bir sakinlik, bir munislik var ki insanı çileden çıkartır! Acelem olduğunu belirtmeme rağmen makası eline alması bile iguana hızında. Neyse kendisi rötuş kısmında uğraştı durdu, biyometrik fotoğrafta düzeltme olmaması gerekiyorsa neyle uğraştığını merak ettim, etmez olaydım. Beyfendi, Garfield’lı bir çerçevenin içine, fotoğrafın büyük halini yerleştiriyormuş, “bizden size bir anı” diyor bir de. Kızsam mı ağlasam mı bilemedim o an.

Sıra geldi Vize görüşmesine. VFS Global firmasının önü tıklım tıkış çünkü sadece İspanya değil, çok sayıda ülke sanırım bu konsolosluk suikastleri nedeniyle aracı kurumlara yönelmiş. Aracı kurum da aracılığının bedelini güzelce alıyor ve vize başvurun reddedilirse bile paranı geri vermiyorlar. Olan yine zavallı başvuru sahibine oluyor.

Sıramı bekledikten sonra 5 numaralı gişeye yöneldim (neden numarayı söylüyorum? VFS Global’e yolunuz düşerse umarım siz de beşinci gişedeki siyah saçlı genç arkadaşa denk gelirsiniz zira yardım etmek için elinden geleni yapıyor.)

Fotoğraf, öğrenci belgesi, uçak biletleri, vize formu tamam. fakat akıllı ben, Madrid’deki arkadaşımın ıslak imzalı davetiye göndermesi için vakit olmadığından booking’den formalite icabı yaptığım hostel rezervasyonunu 1 gün eksik yapmışım. Neyse ki gişedeki çocuk “hemen değiştirip getir” dedi ve koşarak internet cafeye gidip son gün için de rezervasyon yaptırıp çıktısını getirdim. Ufak tefek bir kaç eksiğim olsa da belgeleri aldı ve bu sefer de BAYRAMDAN SONRA sendromu başladı. Bayramda çalışmıyormuş konsolosluk efendim.  Ve şöyle söyleyeyim, uçuş günümden bir kaç gün önce vizem elime geçti, sayfayı büküp hareket ettirerek C tipi Multiple 30 gün dolaşımlı Schengen vizemin parıltısını bir süre izledim. Ve, 4-5 ay önce akbilim bile boşken twitter’a yazdığım bir cümle geldi aklıma.

“Allah’ını seven üstüme gidiş dönüş Madrid uçak bileti ve Multiple C schengen vizesi atsın!”

Bir Cevap Yazın

